Η συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα αποτελεί κύρια επιδίωξη μας, καθώς πιστεύουμε ακράδαντα ότι μέσα από αυτά προάγεται η μη τυπική μάθηση, καλλιεργείται η συνεργασία, διευρύνονται οι πνευματικοί ορίζοντες και η αντίληψη των μαθητών και ενισχύεται η πολυπολιτισμική συνείδηση τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχολείο μας έχει συμμετάσχει την τελευταία δεκαετία σε 5 προγράμματα e-Twinning μονοετούς διάρκειας, και σε 2 προγράμματα διετούς διάρκειας, 1 πρόγραμμα Comenious και 2 προγράμματα Erasmus.
Στο πλαίσιο αυτό, το Λύκειο μας υλοποίησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ , με τίτλο «Acting now for the future». Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν η ενημέρωση , η ευαισθητοποίηση και η δραστηριοποίηση των νέων για περιβαλλοντικά ζητήματα. Το σχολείο μας συνεργάστηκε με ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών από 5 ακόμα ευρωπαϊκά σχολεία : το Ταλίν της Εσθονίας, την Πράγα της Τσεχίας, το Κάουνας της Λιθουανίας , τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας και το 7 ο Λύκειο Θεσσαλονίκης.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εγκρίθηκε με έτος έναρξης το 2020. Όμως λόγω των δυσμενών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία, η επικοινωνία των συνεργαζόμενων σχολείων και οι πρώτες επαφές έγιναν διαδικτυακά. Τη σχολική χρονιά 2021-22 υλοποιήθηκαν οι πρώτες 3 μετακινήσεις του προγράμματος: Η 1 η από 8-12 Νοεμβρίου 2021 με σχολείο υποδοχής το 7 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, η 2 η στην πόλη μας, όπου υποδεχθήκαμε τους εταίρους μας από 14-18 Μαρτίου 2022 , ενώ η τελευταία πραγματοποιήθηκε στο Ταλίν της Εσθονίας από 2-6 Μαΐου 2022. Τη σχολική χρονιά 2022-23 υλοποιήθηκαν οι τελευταίες 3 μετακινήσεις του προγράμματος: Η 1 η από 10- 14 Οκτωβρίου 2022 στο Κάουνας της Λιθουανίας, η 2 η το χρονικό διάστημα 20-24 Μαρτίου 2023 στην Πράγα της Τσεχίας, ενώ η τελευταία κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας από 7-12 Μαΐου 2023. Στα πλαίσια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ποικίλες περιβαλλοντικές δράσεις, να ερευνήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις, να διατυπώσουν τις δικές τους προτάσεις, να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα μέσα από τη βιωματική και συνεργατική μάθηση και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και αξίες, όπως ο εθελοντισμός. Οι γνώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα και στα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν, η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης τους, που υπήρξε βασικός στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος, είναι μόνο μια θετική όψη του προγράμματος.
Μια άλλη πλευρά, εξίσου σημαντική, είναι οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι μαθητές μας , οι μοναδικές φιλίες που δημιούργησαν και οι πολύχρωμες φωτογραφίες που «τράβηξαν με το φακό των ματιών τους», οι οποίες θα αποτελέσουν ένα ξεχωριστό άλμπουμ στην πορεία της ζωής τους. Όλα αυτά θα παραμείνουν ανεξίτηλα χαραγμένα στην καρδιά και στο μυαλό τους, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Γιατί «ένας προορισμός δεν είναι ποτέ ένα τόπος, αλλά ένας νέος τρόπος να βλέπεις τα πράγματα».
Την Παρασκευή 27 Απριλίου, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, στα πλαίσια της Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας του Δήμου Χανίων, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση παρουσίασης δράσεων σχολικών μονάδων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια Θεοδωρόπουλου με τίτλο «Το Κλίμα Αλλάζει, Ο Πλανήτης μας αλλάζει, Εμείς;»
Στην εκδήλωση συμμετείχαν τα εξής 8 σχολεία από όλη την Ελλάδα: Εκπαιδευτήρια Θεοδωρόπουλου, 1ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας, 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης, 2ο Γυμνάσιο Ασπρόπυργου, 7ο Γυμνάσιο Καβάλας, Γυμνάσιο Τραγανού Ηλείας, Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου και Γυμνάσιο Νέο Σχολείο Αργολίδας.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσα από τη βιωματική ενεργοποίηση τους για την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα της κλιματικής αλλαγής συνδυάζοντας την επιστημονική προσέγγιση με τη δημιουργική έκφραση, αναπτύσσοντας διανοητικές δεξιότητες πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν πρωτότυπες εργασίες από όλα τα σχολεία, οι οποίες είχαν ως κοινό θεματικό άξονα την κλιματική αλλαγή. Πόσο επηρέαζει η κλιματική αλλαγή την γεωργία και τον τουρισμό σε κάθε τόπο ; Πόσο ευάλωτη είναι η Βόρεια Κρήτη και ιδιαίτερα ο νομός μας από το εξελισσόμενο φαινόμενο ; Με ποιο τρόπο οι τέχνες εμπνέονται από την κλιματική αλλαγή; 187 μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, ερεύνησαν, ενημερώθηκαν και προβληματίστηκαν σχετικά με το πόσο τελικά η κλιματική αλλαγή εκτός από παγκόσμιο φαινόμενο, επηρεάζει και τον τόπο τους.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου που είχαν δημιουργήσει οι μάθητες και συμπληρώθηκε από 816 άτομα, μέσα από το οποίο βγαίνουν πολλά χρήσιμα συμπεράσματα. Οι μαθητές σε ένα μεγάλο ποσοστό (61%) υποστηρίζουν ότι η φύση απορρυθμίζεται με δραματικές συνέπειες τόσο για το περιβάλλον όσο και για τον ίδιο τον άνθρωπο, ο οποίος αποτελεί μέρος του. Πιο σοβαρό πρόβλημα θεωρούν την ατμοσφαιρική ρύπανση και στη συνέχεια την μείωση της βιοποικιλότητας καθώς και την ερημοποίηση.
Με την αλαζονική συμπεριφορά του ο άνθρωπος έχει προκαλέσει τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα για τα οποία οι περισσότεροι μαθητές τα γνωρίζουν αν και υπάρχει και ένα αξιόλογο ποσοστό (31%) το οποίο είτε δεν έχει σαφή εικόνα της κατάστασης είτε δε γνωρίζει το φαινόμενο αυτό.
Αξιοσημείωτη είναι η άποψη των μαθητών σχετικά με το ποιος ευθύνεται για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Είναι γεγονός ότι από τη δική τους οπτική γωνία σε ένα ποσοστό 60 % θεωρούν ότι όλοι ευθυνόνται για αυτήν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το παγκόσμιο κλίμα. Το 20 % θεωρεί ότι μεγάλο μέρος ευθύνης φέρουν οι εργοστασιακές μονάδες και το 15 % ρίχνει το φταίξιμο στις κυβερνήσεις των χωρών.
Ενθαρρυντικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι το 62 % των ερωτηθέντων θεωρεί ότι υπάρχει τρόπος να λυθεί το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής αν και το 25 % πιστεύει ότι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη.
Η προσπάθεια ανάκαμψης του περιβάλλοντος θεωρούν οι μαθητές πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, αλλάζοντας απλές καθημερινές συνήθειες. Ένα ποσοστό 34 % θεωρεί ότι πρέπει να υιοθετηθεί ένα δεσμευτικό πακέτο μέτρων από όλα τα κράτη. Το ίδιο ποσσοστό 34% προτείνει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και τη χρήση ανακύκλωσης αλλά και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Το 63% των ερωτηθέντων ανακυκλώνει συχνά έως και καθημερινά και το 27 % μηνιαία. Είναι γεγονός ότι όσο πιο νωρίς περνάει το μήνυμα της ανακύκλωσης στα παιδιά τόσο πιο βιωματική θα είναι η συγκεκριμένη πράξη. Για αυτό όλα τα σχολεία οφείλουν να ενθαρρύνουν τους μαθητές αλλά και να τους ενεργοποιούν ώστε όχι μόνο να σκέπτονται αλλά και να πράττουν οικολογικά. Στα προιόντα που ανακυκλώνουν περισσότερα βρίσκεται το χαρτί, το πλαστικό και το αλουμίνιο. Θέτοντας τις σωστές βάσεις από μικρή ηλικία διαμορφώνεται το προφίλ του περιβαλλοντικά υπεύθυνου πολίτη.
Τελικά όλη αυτή η παγκόσμια ανησυχία για την κλιματική αλλαγή μήπως είναι υπερβολική ; Σίγουρα όχι για τους ίδιους του μαθητές….Μια μεγάλη πλειοψηφία (70 %) θεωρεί ότι όλα αυτά τα σενάρια που ακούγονται θα έπρεπε να είναι γνωστά σε κάθε γωνιά του κόσμου και σε κάθε πολίτη έτσι ώστε όλοι μαζί, να μπορέσουμε να διαχειριστούμε όλη αυτήν την δύσκολη κατάσταση που μας κληροδότηταν οι πρόγονοι μας δημιουργώντας ένα καλύτερο μέλλον για την ανθρωπότητα. Είναι πραγματικά ελπιδοφόρο το γεγονός ότι νέοι άνθρωποι, παιδιά από 13-15 ετών δεν παρακολουθούν παθητικά την οικολογική καταστροφή, η οποία συντελείται τις τελευταίες δεκαετίες λαμβάνοντας σταδιακά ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αλλά εκφράζουν δυναμικά τη θέληση τους να ανακόψουν αυτές τις δραματικές αλλαγές που θα επιβαρύνουν τη δική τους ποιότητα ζωής.
Το να είναι ένα σχολείο «πράσινο» αποτελεί μια συνεχή και εξελισσόμενη διαδικασία . Σε αυτή την πορεία εξακολουθούμε λοιπόν να κινούμαστε και προσδοκούμε να δημιουργήσουμε ενεργούς πολίτες, οι οποίοι θα υψώσουν τη φωνή τους και θα διορθώσουν τα καταστροφικά λάθη των προηγούμενων γενεών. Για αυτό το λόγο η παρούσα εκδήλωση ήταν ιδιαίτερα σημαντική, γιατί αφορούσε το μέλλον αυτών των παιδιών κυρίως και λιγότερο το παρελθόν, το μέλλον του κόσμου όπως αυτά τα παιδιά το ονειρεύονται και το σχεδιάζουν.
Σας ανακοινώσουμε τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων e-twinning, μια καινοτόμο δράση που από την ημερομηνία επίσημης έναρξης της έχει προσελκύσει 28.000 σχολεία από 28 κράτη.
Η ομάδα που θα συγκροτηθεί από μαθητές του σχολείου μας θα επεξεργαστεί το θέμα “MathMagic” σε συνεργασία με το Λύκειο Αγίου Νεοφύτου στην Πάφο της Κύπρου. Κατά την ανάπτυξη του έργου, οι μαθητές θα παρακολουθήσουν μαθήματα καινοτόμου διδασκαλίας από Κύπριους καθηγητές, θα ξεναγηθούν στα αξιοθέατα και θα γνωρίσουν τον πολιτισμό της Κύπρου. Κορωνίδα της συνεργασία μας με το κυπριακό σχολείο θα είναι η ανταλλαγή επίσκεψης μεταξύ των μαθητών και έτσι οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν με τους Κύπριους συμμαθητές τους.
Το ταξίδι μας στην Κύπρο υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Μαρτίου και θα διαρκέσει 4-5 μέρες.
Στο διετές πρόγραμμα Erasmus πραγματοποιείται σύμπραξη μεταξύ σχολείων απο 5 χώρες στα πλαίσια της βασικής δράσης ΚΑ2-Συνεργασία για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών.
Η βασική ιδέα του προγράμματος είναι ο σχεδιασμός, η δημιουργία και η εφαρμογή μιας σειράς από δραστηριότητες με κύριους στόχους:
Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, υλοποιήθηκε η κινητικότητα δύο καθηγητριών από τη Σεββίλη της Ισπανίας , της Maria Reyes Fernandez Ruiz και της Noemi Ramos , οι οποίες επισκέφτηκαν τα Εκπαιδευτήρια μας κατά το χρονικό διάστημα 18-25 Ιανουαρίου 2015. Κατά την παραμονή τους , παρακολούθησαν , σχεδίασαν αλλα και δίδαξαν οι ίδιες, μαθήματα καινοτόμου διδασκαλίας της φυσικής αγωγής και των αγγλικών στις τάξεις των Εκπαιδευτηρίων μας.Οι εντυπώσεις τόσο των μαθητών μας όσο και των εμπλεκόμενων καθηγητών απο αυτή τη εκπαιδευτική συνεργασία ήταν άριστες!
Από 7-14 Μαρτίου 2015 πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία η επίσκεψη στα Χανιά μαθητων και καθηγητών απο σχολεία της Ιταλίας, της Τουρκίας,της Κύπρου και της Ισπανίας , στα πλαίσια της συμμετοχής τους στην πρώτη κινητικοτητα του Ευρωπαικου προγραμματος Erasmus+ . Κατά την διάρκεια της παραμονής τους, οι μαθητές παρακολούθησαν καινοτόμα μαθήματα και σεμινάρια από τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα καθηγητές και των 5 χωρών, σχετικά με τις θετικές επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες.Επίσης επισκέφτηκαν αξιοθέατα και πολιτιστικούς χώρους των Χανίων, το Πολυτεχνείο Κρητης και το αρχαιολογικο χώρο της Κνωσσού.
Οι επισκέπτες μαθητες και καθηγητες διατύπωσαν εγκωμιαστικά σχόλια τόσο για την οργάνωση από τα Εκπαιδευτήρια όλων των δράσεων που παρακολούθησαν όσο και από τις εγκαταστάσεις του σχολείου μας, ενώ δεν παρέλειψαν να αναφερθούν με κολακευτικά λόγια και στη φιλόξενη πόλη των Χανιων.
Tα Εκπαιδευτήρια Θεοδωρόπουλου συμμετείχαν στο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με τίτλο: "Safe Chania 2015", το οποίο διοργανώθηκε από το Πολυτεχνείο Κρήτης με συνδιοργανωτές το Δήμο Χανίων και το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης και πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου. Την Παρασκευή 12 Ιουνίου παράλληλα με τις εργασίες του συνεδρίου και στα πλαίσια εκδήλωσης που διεξήχθει με τίτλο «Καινοτομία και Δικτύωση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», τα Εκπαιδευτήρα μας παρουσίασαν τις καινοτόμες δράσεις και διδασκαλίες στα πλαίσια του διετούς πρόγραμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχουν.
Κατά το χρονικό διάστημα 19 έως τις 26 Απριλίου 2015 υλοποιήθηκε στη Σμύρνη της Τουρκίας το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι του σχολείου μας στα πλαίσια του διετούς προγράμματος Erasmus+. Στην επίσκεψη αυτή συμμετείχαν 5 μαθητές και 2 συνοδοί καθηγητές, καθώς και εκπαιδευτικοί και μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Ιταλίας, Ισπανίας, της Τουρκίας και της Κύπρου. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των πέντε σχολείων εργάστηκαν πάνω σε πρωτοποριακές δράσεις. Παράλληλα, συζητήθηκαν διαδικαστικά θέματα, έγινε προγραμματισμός για το επόμενο χρονικό διάστημα (μέχρι τη συνάντηση στο Τορίνο της Ιταλίας τον επόμενο Οκτώβριο) και παρουσιάστηκαν καινοτόμες διδασκαλίες από τους εκπαιδευτικούς όλων των χωρών.
Ενδεικτικοί τίτλοι των διδασκαλιών είναι:
Aπό την Κυριακή 18 Οκτωβρίου και μέχρι το Σάββατο 24 Οκτωβρίου ομάδα μαθητών μας με τους συνοδούς καθηγητές τους βρέθηκαν στο Τορίνο της Ιταλίας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+. Μαζί με τους εταίρους μας από το Τορίνο της Ιταλίας, την Πάφο της Κύπρου, τη Σμύρνη της Τουρκίας και τη Σεβίλλη της Ισπανίας, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν καινοτόμες δράσεις, να προβάλουν την πολιτιστική μας ταυτότητα και να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη τους μέσα από τη συνεργατική και βιωματική μάθηση, καθώς και να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες.
Το πρόγραμμα κινήθηκε σε δύο θεματικούς άξονες,τον εκπαιδευτικό και τον πολιτιστικό.Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού άξονα οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες- διδασκαλίες όπως Breaking Chemical Εlements’ Code (Eλλάδα), Rainbow Game (Κύπρος), Math-Marathon (Iταλία), Who wants to be a Millionaire (Ισπανία), Historical Bingo ( Toυρκία). Στα πλαίσια του πολιτιστικού άξονα επισκέφτηκαν την πόλη του Τορίνο όπου ξεναγήθηκαν από τους Ιταλούς εταίρους μας, το Δημαρχείο της πόλης όπου τους καλωσόρισε η υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων του δήμου, και περπάτησαν στις Άλπεις σε γαλλικό έδαφος αφού πέρασαν το παλιό τελωνείο των συνόρων Ιταλίας- Γαλλίας.
Κατά το χρονικό διάστημα από 27 Φεβρουαρίου έως τις 5 Μαρτίου υλοποιήθηκε στην Πάφο της Κύπρου εκπαιδευτικό ταξίδι του σχολείου μας στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+. Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά κινητικότητα, στην οποία συμμετείχαν 5 μαθητές και 3 συνοδοί καθηγητές. Στα πλαίσια των πρωτοποριακών διδακτικών πρακτικών, την Παρασκευή 4/3/2016 παρουσιάσαμε τη δραστηριότητα μας με τίτλο :“Math Dance”. Σε αυτήν έλαβαν μέρος περίπου 60 μαθητές και 20 καθηγητές από τις πέντε εμπλεκόμενες χώρες , οι οποίοι χόρεψαν στους ρυθμού του Math Dance.
Η δραστηριότητα αυτή χωρίστηκε σε δύο μέρη: το διδακτικό και το βιωματικό. Στο πρώτο μέρος οι μαθητές διδάχτηκαν τις γραφικές παραστάσεις των βασικών συναρτήσεων, καθώς και τη μετατόπιση τους στου άξονες χχ’ και ψ’ψ (στο επίπεδο). Στο δεύτερο μέρος οι μαθητές έπρεπε να “χορέψουν” με τις γραφικές παραστάσεις, δηλαδή να αποδώσουν τη μορφή των γραφικών παραστάσεων με το σώμα τους. Συνέθεσαν έτσι μια εκπληκτική χορογραφία, η οποία ενθουσίασε μαθητές και καθηγητές.
Από την Κυριακή 17 Απριλίου έως και το Σάββατο 24 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η πέμπτη κινητικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+. Στην κινητικότητα αυτή, ομάδα μαθητών από το σχολείο μας με τη συνοδεία καθηγητών τους ταξίδεψαν στη Σεβίλλη της Ισπανίας. Εκεί συναντήθηκαν με τις υπόλοιπες μαθητικές ομάδες που μετέχουν στο πρόγραμμα και είναι από το Τορίνο της Ιταλίας, την Πάφο της Κύπρου και τη Σμύρνη της Τουρκίας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στην Σεβίλλη παρουσιάστηκαν από τους εμπλεκόμενους καθηγητές πρωτότυπες διδασκαλίες και δράσεις τόσο στον τομέα των θετικών, όσο και των θεωρητικών επιστημών. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αυτών οι μαθητές δρούσαν τις περισσότερες φορές ομαδοσυνεργατικά και κατακτούσαν την γνώση με τρόπο βιωματικό. Οι καθηγητές του σχολείου μας παρουσίασαν την πρωτοποριακή εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο: "The catapult" .Μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φυσική με τη ρομποτική!
Η επίσκεψη, πέρα από το εκπαιδευτικό, είχε επιμορφωτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις, ξεναγήσεις στα μνημεία και τα αξιοθέατα της πόλης, αλλά και επιλεγμένες δραστηριότητες ψυχαγωγίας.
Με αυτήν την κινητικότητα ολοκληρώθηκε το διετές πρόγραμμα Erasmus+ αφήνοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους, μαθητές και καθηγητές, πολλές νέες εμπειρίες και όμορφες αναμνήσεις!
Κατά το χρονικό διάστημα 8- 12 Νοεμβρίου πενταμελής ομάδα μαθητών της Α’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Θεοδωροπούλου με δύο συνοδούς καθηγητές ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη, όπου συναντήθηκαν με τους εταίρους τους από 5 ακόμα σχολεία (Ταλίν της Εσθονίας, την Πράγα της Τσεχίας, το Κάουνας της Λιθουανίας και τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας) . Η μετακίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + με τίτλο «Acting Now for the Future» και αποτελεί την 1η κινητικότητα του προγράμματος με σχολείο υποδοχής το 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης.
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση , η ευαισθητοποίηση και δραστηριοποίηση των νέων για περιβαλλοντικά ζητήματα, προκειμένου αυτοί να γίνουν υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες που θα καταστούν ικανοί να αντιμετωπίσουν σύγχρονα προβλήματα και να συγκροτήσουν κοινωνίες με ήθος και υπευθυνότητα απέναντι στη φύση. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε ποικίλες περιβαλλοντικές δράσεις , να ερευνήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις, να διατυπώσουν τις δικές τους προτάσεις , να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα μέσα από τη βιωματική και συνεργατική μάθηση και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και αξίες , όπως ο εθελοντισμός.
Η ομάδα του σχολείου μας έφτασε στη Θεσσαλονίκη το μεσημέρι της Δευτέρας 8/11. Η πρώτη συνάντηση όλων των εταίρων πραγματοποιήθηκε το βράδυ της ίδιας ημέρας σε δείπνο γνωριμίας, όπου οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές είχαν για πρώτη φορά την δυνατότητα να συζητήσουν δια ζώσης , αφού οι επαφές κατά το προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά. Την Τρίτη 9/11 οι ομάδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια ξενάγηση από μαθητές του σχολείου φιλοξενίας της Θεσσαλονίκης στην Άνω Πόλη και στο πιο εντυπωσιακό σημείο των τειχών της Θεσσαλονίκης, «το μπαλκόνι της Θεσσαλονίκης», τον Πύργο του Τριγωνίου. Η ξενάγηση κατέληξε στο 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου οι οικοδεσπότες επιφύλαξαν θερμή υποδοχή στους φιλοξενούμενους εταίρους της ομάδας Erasmus . Στην εκδήλωση υποδοχής προσκεκλημένος ήταν ο κος Μαντζίρης, υπεύθυνος του Δήμου Θεσσαλονίκης για περιβαλλοντικά θέματα, ο οποίος ενημέρωσε την ομάδα για περιβαλλοντικές δράσεις του Δήμου, συζήτησε με τους μαθητές και απάντησε σε απορίες τους.