10ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ (ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ)

Εβδομάδα ψηφιακής δημιουργίας για τους μαθητές Γυμνασίου του σχολείου μας οι οποίοι συμμετείχαν σε ενδιαφέρουσες ομιλίες, πρωτότυπα εργαστήρια και διαδραστικές δραστηριότητες στα πλαίσια του 10ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας το οποίο φέτος διεξάχθηκε πλήρως διαδικτυακά λόγω των περιορισμών COVID-19.

Συγκεκριμένα μαθητές της Α Γυμνασίου έλαβαν μέρος μέσω live streaming στο εργαστήριο με τίτλο «Μια Turing Machine από σοκολάτα» όπου είδαν πως μπορούν να κατασκευάσουν μία μηχανή Turing (δλδ μια οποιαδήποτε υπολογιστική συσκευή) από σοκολάτα. Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από τον Καθηγητή στην Επιστήμη της Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου Paul Curzon. Ο Paul Curzon είναι συν-δημιουργός του βραβευμένου εκπαιδευτικού υλικού cs4fun (cs4fn.org) και Teaching London Computing (teachinglondoncomputing.org) και αποτελεί ένα από τους πιο σπουδαίους επιστήμονες στη Διδασκαλία της Πληροφορικής σε σχολείο.

Οι μαθητές της Β Γυμνασίου περιηγήθηκαν στα διάφορα ψηφιακά έργα συμμαθητών τους από την υπόλοιπη Ελλάδα, είδαν πως κατασκευάζεται ένα stop motion video αλλά και παρακολούθησαν ένα ψηφιακό έργο μυθοπλαστικής σχεδίασης με θέμα την επινόηση ενός μελλοντικού ψηφιακού παιχνιδιού με χρήση τεχνολογιών διάδρασης εγκεφάλου-προς- εγκέφαλο (brain-to-brain interaction / BBI).

Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου συμμετείχαν στην παρουσίαση με τίτλο «Το Εργαστήριο Ψηφιακής Σχεδίασης του πρώτου έτους: από τους διακόπτες στους αποκωδικοποιητές, τις μνήμες, και τους απλούς μικρούς υπολογιστές» από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης του πολυβραβευμένου καθηγητή κ. Μ. Κατεβαίνη. Οι μαθητές παρακολούθησαν ορισμένες από τις εργαστηριακές ασκήσεις, από τις πιο απλές μέχρι τις πιο σύνθετες, που καλούνται να υλοποιήσουν οι φοιτητές στην διάρκεια του εξαμήνου, όπως την υλοποίηση βασικών λογικών πυλών με χρήση διακοπτών και την λειτουργία ενός απλού μικρού υπολογιστή.