Βασικός στόχος της προσχολικής αγωγής στη χώρα μας είναι η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών από 2 έως 6 χρόνων.

Λέγοντας ολόπλευρη ανάπτυξη εννοούμε την καλλιέργεια όλων των τομέων που συνθέτουν την προσωπικότητα του παιδιού. Δηλαδή το παιδί να αναπτυχθεί ψυχοκινητικά, κοινωνικό-συναισθηματικά, ηθικά, αισθητικά, να καλλιεργηθεί νοητικά και φυσικά να αναπτυχθούν οι όποιες δεξιότητες έχει.

Αυτό επιδιώκουμε κι εμείς στο Νηπιαγωγείο μας που λειτουργεί σε ολοήμερη βάση (έως τις 16.00μμ), παρέχοντας το κατάλληλο περιβάλλον και τις ευκαιρίες με τη συνδρομή του έμπειρου και εκπαιδευμένου προσωπικού μας.

Μέσα στις επιδιώξεις μας πρώτα απ’ όλα είναι:

  • το παιδί να αποκτήσει γνώση για τον εαυτό του
  • να καλλιεργήσει το λόγο του
  • να επικοινωνεί με τους άλλους
  • να επιδράσει αμφίδρομα στο περιβάλλον
  • να αναπτύξει τις κινητικές του δεξιότητες
  • να προσεγγίσει κάποιες απλές μορφές τέχνης
  • να ψυχαγωγηθεί

Βρεφικός σταθμός

Στο βρεφικό τμήμα του σταθμού μας φιλοξενούνται βρέφη από 6 μηνών μέχρι 2 ετών. Στόχος μας είναι η ασφαλής και ευχάριστη παραμονή του παιδιού σας σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα που θα το βοηθήσει να ξεκινήσει το ταξίδι της ζωής του. Ο σταθμός μας παρέχει σίτιση σύμφωνα με την ηλικία και τις ανάγκες του παιδιού σας. Παρέχεται πρωινό , μεσημεριανό και απογευματινό για τα παιδιά που κάθονται μέχρι τις 16.00. Στη διάρκεια της ημέρας τα παιδιά απασχολούνται δημιουργικά με μουσική ,παιχνίδια κατάλληλα γι’ αυτήν την ηλικία, παραμύθια, τραγούδια κ.λ.π. Η επικοινωνία με την οικογένεια γίνεται μέσω του καθημερινού εντύπου ενημέρωσης και μέσω του ωραρίου επικοινωνίας με την κάθε παιδαγωγό καθώς και μέσω τακτικών συναντήσεων μας που θα προγραμματιστεί να πραγματοποιούνται απογεύματα Τετάρτης μετά από ειδοποίηση μας.

Παιδικός Σταθμός

Τα τμήματα του παιδικού σταθμού στο σχολείο μας φιλοξενούν παιδάκια από την ηλικία των 2 χρόνων.

Η απασχόληση των παιδιών αυτής της ηλικίας καθημερινά περιλαμβάνει:

  • Συζητήσεις για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου
  • Διήγηση παραμυθιών και ιστοριών
  • Απασχόληση με παιδαγωγικά παιχνίδια
  • Εκμάθηση των χρωμάτων
  • Κατάκτηση βασικών εννοιών όπως π.χ. μικρό – μεγάλο κλ.π.
  • Χρησιμοποίηση απλών υλικών για μια πρώτη αισθητική προσέγγιση π.χ. ξυλομπογιές, δακτυλομπογιές, κιμωλίες
  • Προσέγγιση απλών μορφών τέχνης μέσα από ποικίλες δραστηριότητες
  • Γίνονται προσπάθειες ώστε τα παιδιά να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται (τουαλέτα, φαγητό)
  • Επιλεγμένες ψυχοκινητικές ασκήσεις για την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας (π.χ. να μπορεί να τρέχει, να πηδάει, να σκαρφαλώνει κ.α.)
  • Δραστηριότητες που βοηθάνε τη λεπτή κινητικότητα (π.χ. να φτιάξουν μια κατασκευή και να κολλήσουν χαρτί ή όσπρια)
  • Υιοθέτηση τρόπων καλής συμπεριφοράς και καλών συνηθειών
  • Εκδρομές ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα
  • Να ψυχαγωγηθεί στην παιδική χαρά (πάντα με επίβλεψη)
  • Και φυσικά πολλά παιχνίδια στην αυλή και στις τάξεις
  • Το πρόγραμμα πλαισιώνεται επίσης από θεατρικό παιχνίδι, πηλό και ποδόσφαιρο

Τμήμα Προνηπίων

Τα παιδιά ηλικίας 4 χρόνων φιλοξενούνται σ’ αυτό το τμήμα.

Κι εδώ η απασχόληση των παιδιών περιλαμβάνει:

  • Καλλιέργεια του προφορικού λόγου μέσα από συζητήσεις, παραμύθια, λεκτικά παιχνίδια
  • Εκμάθηση σχημάτων
  • Εκμάθηση των αριθμών μέχρι το 10 και κατάκτηση της έννοιας του αριθμού (πληθικότητα)
  • Εκμάθηση χειρισμού ψαλιδιού (ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας)
  • Ενδυνάμωση των μυών του χεριού με διάφορες προγραφικές ασκήσεις
  • Κατάκτηση πιο σύνθετων εννοιών όπως π.χ. δίπλα, κοντά, μακριά κ.λ.π.
  • Πρώτη προσέγγιση με το γραπτό λόγο αναγνωρίζοντας στην τάξη ταμπελίτσες με το όνομά τους
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια για την ανάπτυξη κίνησης και ωρίμανσης του σώματος
  • Προσέγγιση απλών μορφών τέχνης μέσα από δραματοποίηση παραμυθιού, εικαστικά, μουσική
  • Ψυχαγωγία (Καραγκιόζης, κουκλοθέατρο, πάρτι, κλόουν)
  • Το πρόγραμμα πλαισιώνεται επίσης από θεατρικό παιχνίδι, πηλό και ποδόσφαιρο

Τμήμα Νηπίων

Σ’ αυτό το τμήμα φοιτούν παιδιά που τον επόμενο χρόνο θα βρίσκονται στο Δημοτικό σχολείο.

Βασικός μας στόχος είναι η δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε το παιδί να αποκτήσει όλα τα απαραίτητα εφόδια με βιωματικό τρόπο για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις μελλοντικές απαιτήσεις και φυσικά να προετοιμάζεται για τη φοίτησή του στο Δημοτικό σχολείο.

Είναι αυτονόητο πως ό,τι βιώνουμε, το κατακτούμε καλύτερα και καταγράφεται πιο έντονα στη μνήμη μας. Το ίδιο ισχύει και για τους μικρούς μαθητές. Με ευχάριστες και παιχνιώδεις προσεγγίσεις η γνώση μεταδίδεται αβίαστα και δημιουργικά, δραστηριοποιώντας όλες τις αισθήσεις. Η τάξη γίνεται εργαστήρι δράσης και συνεργασίας και η παιδαγωγός – εμψυχωτής εμπνέει και αξιοποιεί κάθε τι καλό.

Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του και στην ενθάρρυνση να διαμορφώνει δική του άποψη και να παίρνει πρωτοβουλίες.

Καλλιεργείται η προσπάθεια για αντιμετώπιση της σχολικής ζωής με χαρά, αισιοδοξία και υπευθυνότητα.

Για την προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό σχολείο εφαρμόζονται προγράμματα που ακολουθούν όλα τα σύγχρονα παιδαγωγικά ρεύματα.

Ένα ημερήσιο πρόγραμμα περιλαμβάνει οργανωμένες και αυθόρμητες δραστηριότητες των παιδιών.

Τα γνωστικά αντικείμενα που επιλέγονται για τα προγράμματα αυτά είναι στα πλαίσια σπουδών που ξεκινούν από το προνήπιο και ολοκληρώνονται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αυτά είναι: Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Φυσική αγωγή και ξένες γλώσσες.

Οι δραστηριότητες που γίνονται καθημερινά, επιλέγονται από διάφορες γνωστικές περιοχές κάθε φορά που κρίνεται σκόπιμο, ώστε το παιδί να αναπτύσσεται ισόρροπα.

Έτσι στο Νηπιαγωγείο μας τα παιδιά απασχολούνται με:

  • Ανάπτυξη προφορικού λόγου μέσα από συζήτηση, αινίγματα, παροιμίες, παραμύθια, γλωσσοδέτες κ.λ.π.
  • Εισαγωγή στη λογικομαθηματική σκέψη
  • Εκμάθηση αριθμών και πραγματοποίηση απλών πράξεων και σχέσεων στα μαθηματικά
  • Εκμάθηση σχημάτων
  • Ενδυνάμωση των μυών του χεριού με προγραφικές ασκήσεις, ώστε να μπορέσουν πιο εύκολα να περάσουν στη διαδικασία της γραφής
  • Προσέγγιση και εμπλοκή στο γραπτό λόγο και την ανάγνωση, αναγνωρίζοντας επιγραφές με το όνομά τους και άλλα γραπτά μηνύματα που υπάρχουν στο χώρο, μαθαίνοντας και χρησιμοποιώντας τον κώδικα γραφής.
  • Αντιγραφή απλών λέξεων, φράσεων ή ευχών όπως π.χ. Χρόνια Πολλά κ.λ.π.
  • Επαφή με τον πλούτο της λαϊκής μας παράδοσης: μύθοι, θρύλοι, παραδόσεις, ελληνική μυθολογία
  • Επαφή με θέματα της καθημερινότητας
  • Προσέγγιση απλών μορφών τέχνης μέσα από δραματοποίηση παραμυθιών, εικαστικά, μουσική κ.λ.π.
  • Χρησιμοποίηση διαφόρων υλικών σε κατασκευές (άχρηστα υλικά και μη)
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια
  • Εκδρομές ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα
  • Συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας

Όλα τα προγράμματα συμπληρώνονται με επισκέψεις σε φυσικούς χώρους σε χώρους εργασίας και πολιτισμού και τα παιδιά γνωρίζουν από κοντά το θέμα που εξετάζουμε κάθε φορά.

Γνωστές προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας επισκέπτονται μετά από πρόσκλησή μας το σχολείο και μιλάνε στα παιδιά για θέματα που τα ενδιαφέρουν.

Ακόμα φροντίζουμε για την ψυχαγωγία των παιδιών με τη διοργάνωση εκδηλώσεων που ευχαριστούν τα παιδιά.

Τα προγράμματα πλαισιώνονται και από μαθήματα ειδικοτήτων, όπως είναι τα αγγλικά, η μουσική, η γυμναστική, η κολύμβηση, ο πηλός και το θεατρικό παιχνίδι.

Εκτός από αυτά τα μαθήματα που είναι κοινά για τον παιδικό σταθμό, τα προνήπια και τα νήπια, ο χορός και η πληροφορική συμπληρώνουν τα μαθήματα ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο.

Πληροφορική

Το σχολείο μας έχει καθιερώσει την πρώτη επαφή των παιδιών με τη δημιουργική ενασχόληση στις σύγχρονες τεχνολογίες.

Η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή δίνει την ευκαιρία στα παιδιά για μια πρώτη επαφή με το «ποντίκι» και το πληκτρολόγιο.

Παράλληλα, πραγματοποιούνται διαθεματικές δραστηριότητες που λειτουργούν υποστηρικτικά στο έργο των νηπιαγωγών.